Niniejsze OWU definiuje warunki świadczenia przez TEBA usług na rzecz jego kontrahentów. Zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z jego postanowieniami oraz kontaktu z nami (teba@teba.pl lub +48 42 6395187, 42 6061201 jeżeli cokolwiek będzie budziło Twoje wątpliwości.
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1
- Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:
TEBA | TEBA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Natolinie, Natolin 46B, 92-701 Łódź, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000618214, NIP 951-241-36-26, REGON 364462201 |
Kontrahent | Podmiot, który zawarł z TEBA Umowę Ramową |
OWU | Niniejsze Ogólne Warunki Świadczenia Usługi Sprzedaży Towarów |
Spór | Jakiekolwiek zdarzenie obejmujące sprzedane Towary lub świadczone przez TEBA Usługi |
Waluta Rozliczeniowa | Polski złoty (PLN) |
Waluty Obce | Euro (EUR), Dolar amerykański (USD), Frank szwajcarski (CHF), Funt brytyjski (GBP), lub ich oznaczenia używane w Obwieszczeniu Prezesa NBP w sprawie ogłoszenia wykazu walut wymienialnych wydawanych w oparciu o obowiązujące przepisy prawa |
Zamówienie | złożone przez Kontrahenta zamówienia na świadczenie przez TEBA Usług lub sprzedaż Towarów |
Towary | towary będące w sprzedaży przez TEBA zgodnie z jego aktualnym ofertą |
Usługi | usługi świadczone przez TEBA |
Cennik | Aktualny cennik świadczonych przez TEBA Usług i sprzedawanych Towarów |
Umowa Ramowa | Umowa ramowa o świadczenie przez TEBA Usług lub sprzedaży Towarów |
- Paragrafy przytoczone w treści OWU bez dalszego opisu oznaczają w razie wątpliwości paragrafy OWU.
- Podział treści OWU na rozdziały i ich opisy oraz tytuły i poszczególne nazwy tych tytułów ma wyłącznie charakter redakcyjny i nie wywołuje skutków prawnych w zakresie interpretacji poszczególnych postanowień OWU.
ROZDZIAŁ II
Uprawione podmioty i warunki zawarcia Umowy Ramowej i składania Zamówień
§ 2
- Podmiotem uprawnionym do składania Zamówień jest wyłącznie podmiot, który zawarł z TEBA Umowę Ramową.
- W celu złożenia Zamówienia kontrahent wypełnienia i podpisuje druk Zamówienia według aktualnie udostępnianego przez TEBA wzoru i po jego podpisaniu przesyła go drogą elektroniczną do TEBA.
- W terminie dwóch dni od dnia złożenia przez Kontrahenta Zamówienia, o którym mowa w punkcie 1 powyżej, TEBA sprawdza podane przez Kontrahenta w Zamówieniu dane i w przypadku dostępności zamówionych przez Kontrahenta Towarów lub Usług dokonuje potwierdzenia Zamówienia. Z chwilą wysłania potwierdzenia na adres poczty elektronicznej Kontrahenta wskazany w Umowie Ramowej zawierana jest umowa o wykonanie Zamówienia zgodnie z treścią Zamówienia, Umowy Ramowej oraz OWU. Brak potwierdzenia Zamówienia w terminie wskazanym w zdaniu poprzedzającym oznacza odmowę zawarcia omowy o wykonanie Zamówienia przez TEBA. Odmowa zawarcia umowy o wykonanie Zamówienia, o której mowa w zdaniu poprzedzającym nie upoważnia Kontrahenta do dochodzenia od TEBA jakichkolwiek roszczeń z tym związanych.
- W celu weryfikacji danych podanych w Zamówieniu, o którym mowa w punkcie 2 powyżej TEBA uprawniona jest do zażądania przesłania przez Kontrahenta stosownych dokumentów, w tym pełnomocnictwa podpisanego przez osoby reprezentujące kontrahenta wraz z odpisem z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego z daty udzielenia tego pełnomocnictwa lub wydrukiem z CEIDG, obejmującego upoważnienie do zawarcia Umowy i złożenia Zamówienia.
- TEBA jest uprawniona do odmowy potwierdzenia Zamówienia w szczególności, jeżeli:
- w ocenie TEBA istnieje ryzyko, że Kontrahent nie będzie w stanie wykonywać należycie postanowień Zamówienia, Umowy Ramowej lub OWU,
- Kontrahent posiada nieuregulowane należności względem TEBA,
- okaże się, iż wykonanie Zamówienia, Umowy Ramowej lub OWU przez TEBA może być z jakiejkolwiek przyczyny niemożliwe.
- OWU stanowią integralną część wszystkich umów o wykonanie Zamówienia i mają do nich zastosowanie, chyba, że strony wyraźnie postanowiły w Zamówieniu inaczej. Każde odstępstwo od stosowania niniejszych OWU wymaga formy dokumentowej pod rygorem nieważności.
- OWU podane są do wiadomości Kontrahenta. Obowiązek zapoznania się z OWU leży po stronie Kontrahenta. Jeżeli Kontrahent pozostaje z TEBA w stałych stosunkach handlowych, przyjęcie przezeń OWU przy pierwszym Zamówieniu uważa się za jego akceptację dla wszystkich pozostałych Zamówień, aż do czasu zmiany ich treści lub odwołania ich stosowania.
§ 3
- Wszystkie informacje techniczne dotyczące Towarów wynikające z katalogów, prospektów i innych materiałów reklamowych przedstawianych przez TEBA są danymi orientacyjnymi.
- Kontrahent przyjmuje do wiadomości, że w przypadku oferowanych Towarów mają zastosowanie stosowne normy europejskie i krajowe.
- Ceny określone w ofertach i Cennikach są wiążące w okresie podanym w ofercie lub Cenniku.
- Ceny na Towary i Usługi oferowane przez TEBA nie zawierają podatku od towarów i usług (VAT), chyba, że wyraźnie wskazano inaczej.
- Koszty dostawy Towaru do Kontrahenta oraz innych Usług dodatkowych są ustalane indywidualnie podczas składania Zamówienia. Brak takich ustaleń oznaczać będzie, że odbiór Towaru będzie następował w magazynie TEBA.
- Wszelkie koszty, mogące wyniknąć w czasie realizacji Zamówienia, np. koszt przepakowania, foliowanie, przeładunek i inne obciążają Kontrahenta, o ile strony nie ustaliły inaczej.
- W przypadku braku odmiennych ustaleń ostateczną cenę Towaru i Usług ustala się w oparciu o ceny obowiązujące w TEBA w momencie złożenia Zamówienia.
- TEBA ma prawo żądać od Kontrahenta zadatku na poczet ceny. Wysokość zadatku będzie ustalana indywidualnie. Zadatek zostanie rozliczony przy odbiorze Towaru lub świadczeniu Usługi. W przypadku nieodebrania przez Kontrahenta Towaru w terminie 7 dni od ustalonej daty odbioru Towaru zadatek zostanie zatrzymany przez TEBA.
- Udzielane przez TEBA rabaty, upusty, bonifikaty itp. wymagają indywidualnych ustaleń w formie dokumentowej pod rygorem nieważności.
- Stosowne atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności lub inne dokumenty potwierdzające jakość Towaru TEBA dołącza do dostarczanego Towaru na wyraźną prośbę Kontrahenta.
§ 4
- W przypadku, gdy odbiór Towaru z magazynu TEBA dokonuje Kontrahent własnym środkiem transportu, odpowiedzialność za Towar przechodzi na Kontrahenta w momencie wydania Towaru z magazynu.
- W przypadku, gdy Kontrahent zleca odbiór Towaru niezależnemu przewoźnikowi, odpowiedzialność za Towar przechodzi na Kontrahenta w momencie wydania Towaru przewoźnikowi.
- W przypadku, gdy Towar dostarczony jest do Kontrahenta samochodem TEBA lub TEBA zleca dostawę Towaru przewoźnikowi, odpowiedzialność za Towar przechodzi na Kontrahenta w momencie rozładunku Towaru z samochodu.
- Kontrahent zobowiązany jest skontrolować dostarczony Towar pod względem jakości i ilości oraz zgodności dostarczonego asortymentu natychmiast po jego wydaniu i dokonać w obecności przewoźnika właściwych adnotacji na dokumencie przewozowym lub innym dowodzie wydania Towaru.
- W przypadku ewentualnych zastrzeżeń Kontrahent zobowiązany jest niezwłocznie, pisemnie poinformować o tym fakcie TEBA, a także umożliwić TEBA zbadanie dostarczonego Towaru w stanie nienaruszonym.
- Dokonanie przez Kontrahenta odbioru Towaru bez zgłoszenia zastrzeżeń tak jak w pkt. 5 będzie oznaczało prawidłowe dostarczenie Towarów zgodnie z Zamówieniem.
- Jeżeli ze względu na rodzaj opakowania albo z innego powodu nie jest możliwe wykonanie obiektywnej kontroli dostarczonego Towaru, kontrola przy odbiorze powinna obejmować dokumenty przewozowe, ilość i stan opakowań, wagę brutto oraz dane dotyczące oznaczenia Towaru na opakowaniach a także szkody widoczne z zewnątrz. Natychmiast, kiedy stanie się to możliwe, najpóźniej jednak przy rozpakowaniu Towaru, zanim zostanie on wykorzystany, powinna być przeprowadzona szczegółowa kontrola, a wyniki jej bez zwłoki przekazane TEBA.
- Kontrahent jest zobowiązany dopełnić wszystkich formalności opisanych z powyższych punktach pod rygorem utraty prawa do dochodzenia od TEBA jakichkolwiek roszczeń.
- Odpowiedzialność TEBA związana z zawarciem i wykonaniem Zamówienia nie obejmuje naprawienia szkód dotyczących spodziewanych korzyści, utraconego zysku, strat produkcyjnych, utraty renomy rynkowej itp.
- TEBA nie odpowiada za przydatność dostarczonego, zgodnie z Zamówieniem Towaru do pożądanych przez Kontrahenta celów.
- W stosunku do Towarów nie będą miały zastosowania przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi (art. 556 – 576 kc.), na co Kontrahent wyraża zgodę. W przypadku finansowania zakupu Towaru przez Kontrahenta za pośrednictwem leasingodawcy strony zgodnie wyłączają stosowanie przepisów o rękojmi w zakresie w jakim Kontrahent i/lub leasingodawca uprawniony będzie z tytułu rękojmi w odniesieniu do Towaru otrzymanego w ramach leasingu. Niezależnie od postanowień zdania poprzedzającego Kontrahent zobowiązuje się do niekorzystania względem TEBA z jakichkolwiek uprawnień do Towaru wynikających z rękojmi, w tym z przepisów o których mowa w art. 70982 k.c.
- Warunkiem przyjęcia zwrotów Towarów jest pisemna zgoda TEBA. Warunkiem przyjęcia zwracanych Towarów jest aby były one nieuszkodzone oraz identyfikowalne, co do parametrów zawartych na dokumencie zakupu i w atestach.
- Towar przeceniony nie podlega zwrotowi.
- Zużyte Towary podlegają zutylizowaniu na koszt Kontrahenta.
- TEBA zastrzega, że prawo własności sprzedawanego towaru przejdzie na Kontrahenta dopiero w momencie zapłaty całości ceny na rzecz TEBA. W przypadku połączenia lub pomieszania rzeczy strony stają się współwłaścicielami całości. Wyłącza się stosowanie przepisu art. 193 2 kodeksu cywilnego.
- Do czasu zapłaty całości ceny, TEBA ma prawo do odebrania tych Towarów będących w posiadaniu lub pod kontrolą Kontrahenta lub osoby trzeciej, której towar został powierzony. Kontrahent ma obowiązek umożliwić Sprzedawcy swobodny dostęp do tych towarów oraz ich odbiór.
- Postanowienia niniejszego artykułu stosuje się odpowiednio w przypadku zainstalowania Towaru przez TEBA w wykonaniu Usługi.
§ 5
- Składając Zamówienie dotyczące Usługi Kontrahent zobowiązany jest do wskazania rodzaju zamawianej Usługi, w tym w szczególności wskazanie, czy zamawia serwis w ramach gwarancji na Towar, czy też serwis pogwarancyjny.
- W przypadku złożenia Zamówienia na serwis gwarancyjny w w pierwszej kolejności zastosowanie będą miały postanowienia udzielonej przez TEBA gwarancji, a w dalszej kolejności postanowienia Umowy Ramowej, Zamówienia oraz OWU.
§ 6
- Faktury wystawione przez TEBA są płatne bez jakichkolwiek odliczeń w terminie wskazanym na fakturze licząc od daty wystawienia.
- Za datę płatności strony przyjmują datę wpływu środków pieniężnych na konto TEBA.
- W przypadku opóźnienia płatności TEBA ma prawo naliczyć odsetki za opóźnienie w ustawowej wysokości poczynając od dnia, w którym upłynął termin płatności określony na fakturze.
- W przypadku opóźnienia w płatności ze strony Kontrahenta, TEBA zastrzega sobie prawo do wstrzymania dostaw Towarów lub świadczenia Usług do chwili usunięcia zaistniałej przeszkody mającej wpływ na realizację uzgodnionego świadczenia.
- Jeżeli istnieje uzasadniona wedle oceny TEBA podstawa do przypuszczenia, że Kontrahent nie wywiąże się ze swojego zobowiązania płatniczego, TEBA ma prawo żądać zapłaty ceny przed wydaniem towaru – niezależnie od ustalonego wcześniej terminu płatności.
- Jeżeli Kontrahent nie dokona odbioru towaru w ustalonym terminie TEBA ma prawo obciążyć Kontrahenta kosztami związanymi ze składowaniem Towaru.
- Jeżeli Kontrahent nie odbierze Towaru w 14 dniu po ustalonym terminie z przyczyn niezawinionych przez TEBA, TEBA ma prawo wystawienia faktury i żądania zapłaty ceny za Towar i inne usługi tak, jakby wydanie Towaru odbyło się zgodnie z Zamówieniem.
- Jeżeli Kontrahent nie odbierze Towaru w terminie 60 dni od ustalonego terminu z przyczyn niezawinionych przez TEBA, TEBA będzie magazynował Towar na ryzyko i koszt Kontrahenta.
- Każda dostawa częściowa powinna stanowić odrębną transakcję i może być oddzielnie fakturowana przez TEBA.
Korespondencja
§ 7
- Wszelka korespondencja i zawiadomienia, o ile OWU nie stanowią inaczej, będą dokonywane w formie elektronicznej – na adresy e-mail wskazane w Zamówieniu.
- Zmiana adresów wskazanych w Zamówieniu następuje poprzez aktualizację danych dokonane w trybie wskazanym w ust. 1 powyżej. W przypadku nie dokonania aktualizacji danych przez strony, wszelką korespondencję i zawiadomienia uważa się za skutecznie doręczone na wskazane w Zamówieniu adresy korespondencyjne.
- Do składania oświadczeń woli lub wiedzy w imieniu Kontrahenta, uprawnione są osoby wskazane w Zamówieniu.
Rozwiązanie Umowy
§ 8
- Każda ze stron Umowy Ramowej może ją rozwiązać z zachowaniem 1-miesięcznego terminu wypowiedzenia, przy czym w okolicznościach przewidzianych w 8 punkt 3 Regulaminu TEBA może rozwiązać Umowę Ramową ze skutkiem natychmiastowym, bez zachowania terminu wypowiedzenia.
- Wypowiedzenie jak również oświadczenie o rozwiązaniu Umowy Ramowej ze skutkiem natychmiastowym wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. Termin wypowiedzenia zaczyna biec, a rozwiązanie Umowy Ramowej ze skutkiem natychmiastowym jest skuteczne od dnia doręczenia drugiej stronie odpowiednio wypowiedzenia bądź oświadczenia o rozwiązaniu Umowy Ramowej ze skutkiem natychmiastowym.
- TEBA ma prawo do rozwiązania Umowy Ramowej ze skutkiem natychmiastowym w następujących sytuacjach:
- niewykonania lub nienależytego wykonania przez Kontrahenta obowiązków wynikających z Umowy Ramowej, Zamówienia lub OWU,
- wystąpienia, istotnej w ocenie TEBA, zmiany sytuacji finansowej Kontrahenta lub wystąpienia zagrożenia taką zmianą,
- rozpoczęcia przeciwko Kontrahentowi postępowania przed sądem powszechnym albo sądem polubownym lub innym organem arbitrażowym, postępowania zabezpieczającego, egzekucyjnego, złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości lub oświadczenia o wszczęciu postępowania naprawczego,
- wystąpienia znaczącego pogorszenia się zachowań płatniczych Kontrahenta, w szczególności opóźnienia Kontrahenta w regulowaniu jakichkolwiek zobowiązań wobec TEBA wynoszącego powyżej siedmiu (7) dni,
- figurowania Kontrahenta w ogólnokrajowych rejestrach dłużników jako dłużnika lub wystawienia jakiegokolwiek zobowiązania Kontrahenta na sprzedaż,
- Kontrahent jest zobowiązany do spłaty zadłużenia wynikającego z należnych TEBA wierzytelności i odsetek w terminie siedmiu (7) dni od daty rozwiązania Umowy Ramowej, o ile wezwanie TEBA nie stanowi inaczej.
Postępowanie reklamacyjne
§ 9
- Kontrahent może wnieść reklamację, jeśli TEBA nie wypełnia swoich obowiązków określonych w niniejszym Umowie Ramowej, Zamówieniu lub OWU lub jeśli TEBA wypełnia je w sposób sprzeczny z postanowieniami Umowy Ramowej, Zamówienia lub OWU.
- Reklamacja może zostać wniesiona za pomocą poczty elektronicznej. Reklamacja powinna zawierać w szczególności wskazanie problemu stanowiącego podstawę reklamacji.
- W terminie 2 ( dwóch) dni od dnia otrzymania reklamacji TEBA:
- zakończy wewnętrzne postępowanie oraz poinformuje Kontrahenta o swojej decyzji; albo
- poinformuje Kontrahenta, że potrzebuje więcej czasu w celu zakończenia postępowania reklamacyjnego, przekazując jednocześnie informację o przyczynach opóźnienia oraz o przewidywanym terminie rozpatrzenia reklamacji.
- Do terminu, o którym mowa w punkcie 3 powyżej nie wlicza się czasu oczekiwania przez TEBA na odpowiedź lub dodatkowe informacje od Kontrahenta.
- Reklamacja powinna być wniesiona w terminie siedmiu (7) dni od chwili, w której przyczyny reklamacji stały się znane.
- Po zakończeniu postępowania reklamacyjnego TEBA poinformuje Kontrahenta o rezultacie i powodach swojej decyzji z uwzględnieniem odpowiednich postanowień niniejszego OWU.
- Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana na adres poczty elektronicznej Kontrahenta.
Postanowienia końcowe
§ 10
- Strony zobowiązane są do zachowania w poufności treści Umowy w najszerszym zakresie dopuszczonym przez prawo. Poufnością objęte są również informacje uzyskane w związku z wykonywaniem Umowy.
- Tajemnica, o której mowa w punkcie 2 powyżej nie wiąże stron, gdy chodzi o należyte wykonanie Umowy.
- Kontrahent powierza TEBA przetwarzanie swoich danych osobowych w celu realizacji niniejszej Umowy przez TEBA lub inne podmioty, z którymi TEBA współpracuje przy wykonywaniu Umowy. TEBA zobowiązuje się powierzone jej do przetwarzania przez Kontrahenta dane osobowe przetwarzać zgodnie z właściwymi przepisami prawa oraz wyłącznie w celu wykonania Umowy.
- W celu należytego wykonania Umowy, TEBA jest uprawniony do posłużenia się osobami trzecimi, a także przekazywania im informacji objętych poufnością – na co Kontrahent wyraża zgodę – przy czym zakres takiego zlecenia obejmować może w szczególności:
- monitorowanie i egzekwowanie od Kontrahenta spłaty zobowiązań wobec TEBA,
- prowadzenie dochodzenia na drodze sądowej oraz windykacji komorniczej.
- Nie dopuszcza się cesji praw wynikających z zawartej z TEBA umowy lub złożonego Zamówienia w stosunku do osób trzecich bez pisemnej zgody TEBA.
- Odbiorca i TEBA ustalają, że będą dążyć do polubownego rozstrzygania ewentualnych sporów wynikających z Umowy lub z nią związanych. O ile nie dojdzie do polubownego rozstrzygnięcia sporu w terminie 7 (siedmiu) dni od jego ujawnienia, każda ze Stron będzie mogła domagać się rozpatrzenia sprawy przez sąd powszechny właściwy według siedziby TEBA. TEBA może również wytoczyć powództwo przed właściwym rzeczowo Sądem w Warszawie.
- TEBA zastrzega sobie prawo do zmiany treści OWU oraz Cennika. TEBA poinformuje kontrahenta o wprowadzonych zmianach w treści OWU za pomocą wiadomości email wysłanej do Kontrahenta. Brak zastrzeżeń Kontrahenta zgłoszonych w terminie do dziesięciu (10) dni po otrzymaniu zawiadomienia o którym powyżej, uznaje się za zgodę na wprowadzone zmiany.
Data wejścia w życie: 01.06.2022 r.
-
Pobierz w formie pliku PDF
Pobierz